Hakan Genç
Köşe Yazarı
Hakan Genç
 

MUTLAK SORUNLAR

Ankara Bölge Adliye Mahkemesi 36. Hukuk Dairesi, Cumhuriyet Halk Partisinin (CHP) 38. Olağan Kurultay'ını "mutlak butlan" gerekçesiyle iptal etti. Bu karar siyasette bomba etkisi yarattı. Kuşkusuz bu karar, ülkemizin çok partili hayata geçtiği 1946 yılından itibaren, bir siyasi parti hakkında verilmiş en ağır kararlardan biri olarak, hem siyaseten, hem de hukuken her yönüyle tartışılacak ve "mutlak bir sorun" olarak tarihte yerini alacaktır. Mutlak butlan kararı sonrası ortaya çıkan durumlar,  siyasete ve demokrasimize telafisi güç büyük zararlar vermiş ve siyasette gerilimin daha da artmasına neden olmuştur. Diğer taraftan mafya tipi kaba kuvvet elemanları, çevik kuvvet ve biber gazlı destekle kapıları kırılarak CHP Genel Merkezinin  işgal edilmesi, KILIÇDAROĞLU'nun CHP'ye karşı hoyrat bir tavrı olarak siyasi tarihte yerini almıştır. Demokrasiye karşı yapılan  bu utanç verici hareket, hiç kuşku yok ki, kara bir gün ve leke olarak anılacaktır. Kamuoyunun büyük bir bölümü, kararın hukuki olmadığını, siyasi bir karar olduğunu  ve özellikle 2024 yerel seçimlerinden sonra ortaya çıkan siyasi tablonun, iktidar üzerinde yarattığı etkiye bağlı olarak,  iktidarın "muhalefeti itibarsızlaştırma, bölme, kendi içinde bir çatıştırma planı" olarak değerlendirmektedir. Evet, 2024 seçimleri CHP için büyük bir zaferdi. Zafer öncelikle partideki lider değişimine, halkın ekonomik, sosyal vb. alanlarda yaşadığı sorunlara bağlandı. İktidara verilen bir ikaz olarak da değerlendirildi. Haliyle bu durum, muhalefet açısından yerelden genel iktidara yürüyüş yolunda umutları, siyasî gerginlik ve çatışmaların azalması, normalleşme beklentilerini ortaya çıkardı.. Halkın beklentilerine bağlı olarak, CHP Lideri Özgür ÖZEL'in yumuşak, çatışma görüntüsü vermeyen, normalleşme adımları ön plana çıktı. Bu kapsamda, Cumhurbaşkanı ile normalleşme konusundaki görüşmeler, karşılıklı ziyaretler, mecliste karşılıklı yapılan jestler oldu. Halk nezdinde bunlar olumlu olarak karşılandı. Ancak, 2025 yılı mart ayında İMAMOĞLU'nun tutuklanması, diploma davası ve sonrasında  CHP'li belediyelere yapılan operasyonlar, belediye başkanlarının tutuklanması ve nihayetinde "mutlak butlan" davası ile her şey tersine döndü. Ve siyasette kartlar yeniden dağıtılmaya başladı. Ekonomik, sosyal vb. birçok sorun ve normalleşme geri plana itilerek, yapılan tüm anketlerde birinci çıkan CHP, iktidar tarafından  gelecek seçimlerde "mutlak sorun" olarak görülmeye başlandı. Diğer taraftan yıllarca başkanlığını yaptığı CHP'nin zaferine sevinmeyen, başkanlığı kaybetmeyi hazmedemeyen KILIÇDAROĞLU'nun, CHP'li belediyelere yapılan operasyonlar ve mutlak butlan davası sürecindeki tutum ve davranışları CHP'ler için tam bir hayal kırıklığı yarattı ve parti tabanında büyük tepkilere neden odu. Özelikle KILIÇDAROĞLU'nun "mutlak butlan" kararının açıklanmasından bir gün önce yayınladığı videolu mesajı son derece dikkat çekici ve manidardı. Bu durum KILIÇDAROĞLU'nun "mutlak butlan" kararının çıkma ihtimaline karşı özellikle "arınma" mesajıyla pozisyon alma ve parti içi muhalefeti harekete geçirme, "partinin başına geçmeye hazırım" mesajı vererek, "mutlak butlan" kararına davetiye çıkarma çabalarının açık bir işaretiydi. Arınma mesajı, hakkında bazı iddialar bulunan, tutuklu ve tutuksuz yargılanan partililerin, üyeliklerinin askıya alınması, disiplin, ihraç gibi yaptırımların,  parti içi  hesaplaşmaların sert ve yoğun olacağının emaresi olarak görünüyor.  Ancak "arınma" kişilerin" masumiyet karinesi" göz ardı edilerek yapılırsa, bazı  hukuki sorunları da beraberinde getirecektir. Masumiyet Karinesi: "Bir kişinin suçluluğu mahkeme kararıyla kesinleşene kadar hukuken suçsuz kabul edilmesidir." Elbette suç ve suçlulukla mücadele edilmelidir. Gerçek adalet ve  hukuk nezdinde herkes yaptığı her türlü haksızlığın, işlediği suçun bedelini ödemeli, hesabını vermelidir Burada KILIÇDAROĞLU'na şu soruları sormak gerekiyor. Ey KILIÇDAROĞLU 13 yıl CHP Genel Başkanlığı yaptın. Haklarında  yolsuzluk davası bulunan hangi  milletvekili, belediye başkanı, partiliye " git arın gel" dedin? Üyeliklerini askıya aldın mı? Partinin yetkili kurullarına danışmadan haklarında birçok iddia bulunan kişileri "emrivaki" milletvekili, belediye başkanı adayı yaptın mı? Yapmadın mı? Görünen odur ki, KILIÇDAROĞLU kaybettiği kurultayın hıncını içinde taşıyor..."Hak, hukuk, adalet" eylemleriyle çelişiyor ve işine geldiği gibi bir hukuk anlayışının olduğunu bizlere gösteriyor. Bu haliyle KILIÇDAROĞLU CHP ve ülke için bir başka "mutlak sorundur." Mutlak Butlan kararına ve karar sonrası yaşananlara CHP tabanı karşıdır. Ayrıca demokrasiye inanmış genel kamuoyuda karşıdır. KILIÇDAROĞLU ve ekibinin bu şartlarda uyguladığı sertlik politikasının başarıya ulaşma şansı yoktur. Bu şekilde devam etmek, toplumun içinde bulunduğu sorunları göz ardı ederek, bir dayatma içinde olmak, KILIÇDAROĞLU'nun, gerçekçi, adaletli politikalardan ne kadar  uzakta olduğunu, bunlara sırt döndüğünü de açık bir şekilde ortaya koyar. Bugünün en önemli sorusu şudur: Mutlak butlan kararıyla CHP'ye atanan başkan, CHP'yi susturabilir mi? Etkisiz hale getirebilir mi? CHP kapatılabilir mi? Ancak CHP'nin etkin siyasal tarihi, dirençli ve bilinçli örgütü ve siyasal geçmişi CHP'nin Türk siyasal yaşamının dışına atılamayacağını göstermektedir. Bu aşamada daha derin ayrışmaların önüne geçmek için bir an önce kurultaya gidilmeli ve uzlaşma sağlanmalıdır. Bunun tersi bir durum partinin her yönüyle parçalanmasını sağlayacaktır. Dikensiz muhalefet isteyenlerin arzusu da bu değil mi? Zaten birçok  mutlak sorunlarla boğuşuyoruz. Şimdi "mutlak butlan" diye bir sorunumuz oldu. Sorunlar bitmiyor ki...   Sevgiyle, saygıyla, dostça kalın...
Ekleme Tarihi: 26 Mayıs 2026 -Salı
Hakan Genç

MUTLAK SORUNLAR

Ankara Bölge Adliye Mahkemesi 36. Hukuk Dairesi, Cumhuriyet Halk Partisinin (CHP) 38. Olağan Kurultay'ını "mutlak butlan" gerekçesiyle iptal etti. Bu karar siyasette bomba etkisi yarattı.

Kuşkusuz bu karar, ülkemizin çok partili hayata geçtiği 1946 yılından itibaren, bir siyasi parti hakkında verilmiş en ağır kararlardan biri olarak, hem siyaseten, hem de hukuken her yönüyle tartışılacak ve "mutlak bir sorun" olarak tarihte yerini alacaktır.

Mutlak butlan kararı sonrası ortaya çıkan durumlar,  siyasete ve demokrasimize telafisi güç büyük zararlar vermiş ve siyasette gerilimin daha da artmasına neden olmuştur.

Diğer taraftan mafya tipi kaba kuvvet elemanları, çevik kuvvet ve biber gazlı destekle kapıları kırılarak CHP Genel Merkezinin  işgal edilmesi, KILIÇDAROĞLU'nun CHP'ye karşı hoyrat bir tavrı olarak siyasi tarihte yerini almıştır.

Demokrasiye karşı yapılan  bu utanç verici hareket, hiç kuşku yok ki, kara bir gün ve leke olarak anılacaktır.

Kamuoyunun büyük bir bölümü, kararın hukuki olmadığını, siyasi bir karar olduğunu  ve özellikle 2024 yerel seçimlerinden sonra ortaya çıkan siyasi tablonun, iktidar üzerinde yarattığı etkiye bağlı olarak,  iktidarın "muhalefeti itibarsızlaştırma, bölme, kendi içinde bir çatıştırma planı" olarak değerlendirmektedir.

Evet, 2024 seçimleri CHP için büyük bir zaferdi. Zafer öncelikle partideki lider değişimine, halkın ekonomik, sosyal vb. alanlarda yaşadığı sorunlara bağlandı. İktidara verilen bir ikaz olarak da değerlendirildi.

Haliyle bu durum, muhalefet açısından yerelden genel iktidara yürüyüş yolunda umutları, siyasî gerginlik ve çatışmaların azalması, normalleşme beklentilerini ortaya çıkardı..

Halkın beklentilerine bağlı olarak, CHP Lideri Özgür ÖZEL'in yumuşak, çatışma görüntüsü vermeyen, normalleşme adımları ön plana çıktı. Bu kapsamda, Cumhurbaşkanı ile normalleşme konusundaki görüşmeler, karşılıklı ziyaretler, mecliste karşılıklı yapılan jestler oldu. Halk nezdinde bunlar olumlu olarak karşılandı.

Ancak, 2025 yılı mart ayında İMAMOĞLU'nun tutuklanması, diploma davası ve sonrasında  CHP'li belediyelere yapılan operasyonlar, belediye başkanlarının tutuklanması ve nihayetinde "mutlak butlan" davası ile her şey tersine döndü.

Ve siyasette kartlar yeniden dağıtılmaya başladı.

Ekonomik, sosyal vb. birçok sorun ve normalleşme geri plana itilerek, yapılan tüm anketlerde birinci çıkan CHP, iktidar tarafından  gelecek seçimlerde "mutlak sorun" olarak görülmeye başlandı.

Diğer taraftan yıllarca başkanlığını yaptığı CHP'nin zaferine sevinmeyen, başkanlığı kaybetmeyi hazmedemeyen KILIÇDAROĞLU'nun, CHP'li belediyelere yapılan operasyonlar ve mutlak butlan davası sürecindeki tutum ve davranışları CHP'ler için tam bir hayal kırıklığı yarattı ve parti tabanında büyük tepkilere neden odu.

Özelikle KILIÇDAROĞLU'nun "mutlak butlan" kararının açıklanmasından bir gün önce yayınladığı videolu mesajı son derece dikkat çekici ve manidardı.

Bu durum KILIÇDAROĞLU'nun "mutlak butlan" kararının çıkma ihtimaline karşı özellikle "arınma" mesajıyla pozisyon alma ve parti içi muhalefeti harekete geçirme, "partinin başına geçmeye hazırım" mesajı vererek, "mutlak butlan" kararına davetiye çıkarma çabalarının açık bir işaretiydi.

Arınma mesajı, hakkında bazı iddialar bulunan, tutuklu ve tutuksuz yargılanan partililerin, üyeliklerinin askıya alınması, disiplin, ihraç gibi yaptırımların,  parti içi  hesaplaşmaların sert ve yoğun olacağının emaresi olarak görünüyor.

 Ancak "arınma" kişilerin" masumiyet karinesi" göz ardı edilerek yapılırsa, bazı  hukuki sorunları da beraberinde getirecektir. Masumiyet Karinesi: "Bir kişinin suçluluğu mahkeme kararıyla kesinleşene kadar hukuken suçsuz kabul edilmesidir."

Elbette suç ve suçlulukla mücadele edilmelidir. Gerçek adalet ve  hukuk nezdinde herkes yaptığı her türlü haksızlığın, işlediği suçun bedelini ödemeli, hesabını vermelidir

Burada KILIÇDAROĞLU'na şu soruları sormak gerekiyor.

Ey KILIÇDAROĞLU 13 yıl CHP Genel Başkanlığı yaptın. Haklarında  yolsuzluk davası bulunan hangi  milletvekili, belediye başkanı, partiliye " git arın gel" dedin? Üyeliklerini askıya aldın mı? Partinin yetkili kurullarına danışmadan haklarında birçok iddia bulunan kişileri "emrivaki" milletvekili, belediye başkanı adayı yaptın mı? Yapmadın mı?

Görünen odur ki, KILIÇDAROĞLU kaybettiği kurultayın hıncını içinde taşıyor..."Hak, hukuk, adalet" eylemleriyle çelişiyor ve işine geldiği gibi bir hukuk anlayışının olduğunu bizlere gösteriyor. Bu haliyle KILIÇDAROĞLU CHP ve ülke için bir başka "mutlak sorundur."

Mutlak Butlan kararına ve karar sonrası yaşananlara CHP tabanı karşıdır. Ayrıca demokrasiye inanmış genel kamuoyuda karşıdır. KILIÇDAROĞLU ve ekibinin bu şartlarda uyguladığı sertlik politikasının başarıya ulaşma şansı yoktur.

Bu şekilde devam etmek, toplumun içinde bulunduğu sorunları göz ardı ederek, bir dayatma içinde olmak, KILIÇDAROĞLU'nun, gerçekçi, adaletli politikalardan ne kadar  uzakta olduğunu, bunlara sırt döndüğünü de açık bir şekilde ortaya koyar.

Bugünün en önemli sorusu şudur: Mutlak butlan kararıyla CHP'ye atanan başkan, CHP'yi susturabilir mi? Etkisiz hale getirebilir mi? CHP kapatılabilir mi?

Ancak CHP'nin etkin siyasal tarihi, dirençli ve bilinçli örgütü ve siyasal geçmişi CHP'nin Türk siyasal yaşamının dışına atılamayacağını göstermektedir.

Bu aşamada daha derin ayrışmaların önüne geçmek için bir an önce kurultaya gidilmeli ve uzlaşma sağlanmalıdır.

Bunun tersi bir durum partinin her yönüyle parçalanmasını sağlayacaktır. Dikensiz muhalefet isteyenlerin arzusu da bu değil mi?

Zaten birçok  mutlak sorunlarla boğuşuyoruz. Şimdi "mutlak butlan" diye bir sorunumuz oldu. Sorunlar bitmiyor ki...

 

Sevgiyle, saygıyla, dostça kalın...

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (25)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve 1923tv.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Fedai AKIN
(26.05.2026 16:02 - #2105)
Metin Külünk'ün dediği gibi Erdoğan sosyolojisi erimekte tabanını kaybetmektedir.Parti merkezine polis ve zırhlı araçla girmek demokrasilerde az görünen durumdur.AKP bunu kitlesine anlatmakda zorlanır.
Hakan GENÇ Abi yorum ve katkı için çok teşekkür ederim. Haklısınız. Kesinlikle anlatamaz.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve 1923tv.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Adnan
(26.05.2026 16:08 - #2106)
Hakan'ı CHP seçimlere topal ördek yavrusu olarak girecek..artık bunda bir suçlu aramıyorum..böyle olması gerekiyor..Kurultayı yapmayı izin vermeyecekler...ortadoguda bu savaş varken
Hakan GENÇ Adnan arkadaşım yorum ve katkı için çok teşekkür ederim. Siyasette 24 saat çok uzun bir süredir. Bekleyip görelim.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve 1923tv.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
I alan
(26.05.2026 16:20 - #2107)
Sokak başka çare yok
Hakan GENÇ Alan Kardeşim yorum ve katkı için çok teşekkür ederim.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve 1923tv.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Altuğ
(26.05.2026 16:33 - #2108)
Maç burdan zor döner
Hakan GENÇ Altuğ arkadaşım yorum için çok teşekkür ederim. Gün ola hayrola
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve 1923tv.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Ali ibili
(26.05.2026 16:36 - #2109)
Sayın komutanım elinize sağlık, saygılar sunarım.
Hakan GENÇ Ali Kardeşim çok teşekkür ederim.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve 1923tv.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Hasan Issı
(26.05.2026 17:07 - #2110)
Abi zaten başkan adayı olarak Kılıçdaroğlu'nun AKP'ye için çalıştığı tescillendi!
Hakan GENÇ Arkadaşım yorum ve katkı için çok teşekkür ederim.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve 1923tv.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Mehmet erkorkmaz
(26.05.2026 17:34 - #2117)
Yazı ve mücadelenizi kutlarım. Yazık bu güzel vatana.
Hakan GENÇ Erkorkmaz Arkadaşım bu güzel yorum ve değerlendirme için çok teşekkür ederim.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve 1923tv.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Serdar Tan
(26.05.2026 17:39 - #2118)
Darbe her zaman topla, tüfekle yaoılmaz. Bazen böyle de yapılır. Bu olayda payı olan herkesi biz yargılayamasak bile tarih yargılayacaktır. Bazı kişiler hep hain olarak anılacaktır. Kendi çıkarı için ülkesine ihanet eden kim olursa olsun katıksız haindir.
Hakan GENÇ Serdar arkadaşım bu güzel yorum ve değerlendirme, katkı için çok teşekkür ederim.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve 1923tv.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Eyüp Alptekin
(26.05.2026 17:51 - #2119)
Kılıçdaroglu ile uzun adam Türkiye yi yok etmeye karar vermişler. Allah hakkı mızda hayırlı sını versin
Hakan GENÇ Abi yorum ve değerlendirme için çok teşekkür ederim.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve 1923tv.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
T.K.
(26.05.2026 18:03 - #2120)
Güzel yorumun için teşekkürler. Üzülüyor insan bu olanlar için.
Hakan GENÇ T.K. arkadaşım yorum için çok teşekkür ederim.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve 1923tv.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Can peker
(26.05.2026 19:02 - #2125)
Eksiği var fazlası yok..! Devamm
Hakan GENÇ Can Bey yorum için çok teşekkür ederim. Devam edecektir.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve 1923tv.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Ercan
(26.05.2026 20:08 - #2126)
Mutlak butlan da kurtaramayacak bunları
Hakan GENÇ Kardeşim yorum için çok teşekkür ederim. Öyle görünüyor.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve 1923tv.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Ecz Aydın
(26.05.2026 20:56 - #2127)
İzmirde muhteşem bir canlılık vardı bende oradaydım halkımız sokaklarda yazında günün konusuydu tebrikler
Hakan GENÇ Aydın Abi izledim. Yorum için çok teşekkür ederim.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve 1923tv.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Engin Boz
(26.05.2026 21:32 - #2128)
Kalemine sağlık...
Hakan GENÇ Kardeşim yorum için çok teşekkür ederim.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve 1923tv.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Cemal Okutan
(26.05.2026 23:10 - #2129)
Muhtemelen baykala karşı Ecevit'in yolu benimsenecek ve seçime başka bir isimle girilecek. CHP+ile alamaz ama tayyibin değirmenine su taşır.
Hakan GENÇ Cemal Kardeşim yorum için çok teşekkür ederim. Siyasetin mantığını anlamak zor. Her şey mümkün
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve 1923tv.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
İsmet Bozkurt
(27.05.2026 06:42 - #2130)
Gelişi kasetle olanın gidişi kongreye olmuştur bunu içine sindiremeyenlerin ,ahlak gibi kavramları kullanması bu kavramı kirletmekten başkaca bir işe yaramaz . Ahlaklı olmak halkın iradesine saygılı olmakla başlar.
Hakan GENÇ İsmet Bey yorum için çok teşekkür ederim. Düşüncelerinize katılıyorum. Haklısınız.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve 1923tv.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Öner Balçıner
(27.05.2026 10:39 - #2137)
Merhaba. İyi bayramlar dileklerimden sonra, aklıma takılan, Yerel seçimlerde kazanılan da kaybedilen yerlerde de adayları belirleyen Özgül Özel yönetimi olduğuna göre bu YEREL SEÇİMLER de iptal edilirse şaşırır mıyız?
Hakan GENÇ İyi bayramlar dilerim. Yorum için çok teşekkür ederim. Yerel Seçimlerin iptali gibi bir hususun olmadığını düşünüyorum. Zaten darmadağın ettiler
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve 1923tv.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Salih Alpman
(27.05.2026 14:29 - #2140)
Sevgili Hakan asıl problem şu: Bir de AKP hukuk kolları başkanlığı gibi bir kurumumuz oldu. Yazık ki çok yazık! İyi bayramlar diliyorum. Selamlar...
Hakan GENÇ Komutanım yorum için çok teşekkür ederim. Maalesef...
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve 1923tv.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Muhittin Çetin
(27.05.2026 20:44 - #2144)
İnsanlar artık gerçekten utanmıyorlar Kemal Kılıçdaroğlu da utanmıyor yazıklar olsun
Hakan GENÇ Muhittin Bey yorum için çok teşekkür ederim. Maalesef utanç verici bir durum.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve 1923tv.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Meral
(28.05.2026 05:35 - #2145)
Herzamanki gibi çok güzel bir yazı..Ellerine sağlık..Yaşananlar ülkemize CHP ye hiç yakışmadı… keşke hiç yaşanmasaydı…çok çirkin görüntülerdi..yazık çok yazık…sonu güzel olsun inşallah..
Hakan GENÇ Meral arkadaşım yorum için çok teşekkür ederim. Maalesef siyaset ve demokrasi adına üzüntü verici bir durumla karşı karşıyayız.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve 1923tv.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Nejat.
(28.05.2026 18:49 - #2150)
Keser döner sap döner, gün gelir hesap döner. Çok güzel değerlendirme olmuş. Halkın ve haklının önünde hiçbir şey duramaz.
Hakan GENÇ Arkadaşım yorum için çok teşekkür ederim. Mutlaka bir gün devran dönecektir.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve 1923tv.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Ali Aksüt.
(29.05.2026 07:39 - #2151)
.. İnsan var...sorun var... Siyaset var ..sorun var...Hem de ne kadar çok....! Şimdi de yeni bir kavram ; MUTLAK BUTLAN...! Vay maşallah...Yeni bir çocuğumuz oldu... Biraz da hukuku zorlayarak, halkın iradesi demokrasiyi çiğneyerek. Bu ülkeye huzur, istikrar yerine kaos mu lazımmış...? Huzursuzluk..gerilim...stres...macera mı lazım oldu... Al size mutlak butlan... Biraz da bunla uğraş oyalan....! Aslında siyaset kurumu ve toplumsal yapı ; Hergün hırpalanıyor, hergün dayak yiyiyor. Ülkenin huzur, barış ve kardeşliği tara alıyor. Keşke...keşke... Bu seçim, sayım, suyum işlerini... Sandıktan çıktık, zafer kazandık başarı hikayesine sığınarak , zafer sarhoşluğuna kapılmadan ayaklar yere sağlam basarak, evin içindeki, bu mahalledeki mossad ajanlarını temizlemek, yeni temiz bir sayfa açmayı niye düşünmezler ? Sonuç ; Operasyon üzerine operasyon.. Hergün dayak yiyen ve eli kolu, kafası kırılmış yorgun askerler....! Netice değişmiyor...atı alan Üsküdar'a geçiyor. Hergün değişen şartlara göre çok sık mevzi değiştiren ve taktik uygulamak isteyen umutları ve moralleri hırpalanmış, hatta kendi ordusu içinde çekişmeli bir tablo... ! Acaba siyaseti, herkesin üstünde bir üst akıl mı dizayn ediyor...? Bu mutlak butlan olayı, bu kadar mı tesadüf? Sebeplerini, derin etkilerini ve sonuçları üzerine hesapları çook çok düşünmek ve analiz etmek lazım. Bu değerli yazının, bizzat kurmay kadrolar tarafından etraflıca tartışılır analiz edilerek dersler çıkarılması lazım. Evi soyan hırsız suçlu da... Ev sahibinin hiç mi hatası yok.. . Yeterli tedbirleri niye almadılar? Vb...düşünceleri akla getirebilir. Değerli yazınız için tebrik ederim. Eline, kalemine sağlık.
Hakan GENÇ Ali Bey bu kapsamlı çok güzel yorum, değerlendirme ve katkı için çok teşekkür ederim. Çok önemli hususlara vurgu yapmışsınız. Haklısınız.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve 1923tv.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Murat Şentürk
(01.06.2026 12:42 - #2154)
Son çırpınışlar bunlar. Ellerinize sağlık. Tebrik ederim.
Hakan GENÇ Murat arkadaşım yorum için çok teşekkür ederim.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve 1923tv.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Cenap
(05.06.2026 21:46 - #2174)
Memleketin büyük çoğuniuğu Özgür başkanın yanında tam bir dayanışma içinde nereye çağırırsa orada beraber yürümeye hazır milyonlarız
Hakan GENÇ Cenap arkadaşım yorum ve katkı için çok teşekkür ederim.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve 1923tv.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Ayhan Altay
(08.06.2026 22:53 - #2182)
Kalemine yüreğine sağlık başkanım
Hakan GENÇ Ayhan Bey yorum için çok teşekkür ederim.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve 1923tv.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.